Forum

U kunt pas reageren wanneer u ingelogd bent.

Taboe of geen taboe?
In hoeverre is de helm eigenlijk wel geaccepteerd?
mama van barend: wij stonden vorige week naar de intocht van Sinterklaar te kijken toen er een klein jongetje naar ons toe kwam en die zei: 'kijk eens ik heb een mooi rond hoofd, ik heb ook een helm gehad!' Dat was een hele leuke ervaring en dat jongetje zag er zo trots uit! Gelukkig is het winter en heeft Barend zijn capuchon van zijn jas over zijn helm. Ik noem het zijn skihelm want mama en opa en opa zijn dol op skien!
elena : Ons zoontje heeft sinds week ook een helmpje. Ons bevalt tot nu toe prima  Wij gaan veel weg dus onze Justin wordt veel bekeiken, sommige winde helmpje leuk, bij sommige merk je dat metsen denken dat kond niet goed is of zo… maar voor ons beslissing om helmpje te nemen was vanzelf sprekend. Wij hebbe liever dat hij nu zo helmpje draagt dan hij straks word gepest door kinderen op school. Dat is veel erger dan dat mensen nu kijken…
dudink: Ik ben benieuwd, ons zoontje krijgt zijn helmpje morgen. De eerste reacties van de familie zijn positief. Een enkele vindt het zielig. Het is voor het goedeJ doel en ik weet zeker dat hij ons later dankbaar zal zijn. Een stoere jeansprint matcht bij zijn kleding ;-) en ik maak grapjes van zijn skateboard staat buiten of hij gaat zo naar rugby. Je kunt er beter het beste van maken, want alle ouders op dit forum zitten in het zelfde schuitje. Fijn om te lezen en ik wens iedereen dan ook een voorspoedige behandeling toe met als eindresultaat voor iedereen een mooi resultaat.
mirka22: Ons zoontje heeft ook een helmpje. Laat de mensen maar kijken. Het is voor het goede doel, hij heeft later wel een mooi rond bolleke. Wat maakt het uit, de een heeft een (buiten)beugel, of afgeplakt oogje, de ander een helmpje. Natuurlijk is de zonder mooier, maar het is voor hun eigen bestwil. Het eindresultaat mag er wezen, en daar hebben ze dan de rest van hun leven profijt van, dus wat maken die paar maanden dan uit toch?
jessicadikkers: Ik heb ook hele verschillende reacties op het helmpje van ons zoontje gekregen. Mijn omgeving heeft enorm positief gereageerd. Ze hebben me ook echt gemotiveerd om door te zetten (hij heeft een week lang gekrijst!!) Ik heb geen moeite met starende mensen. Dit dit voorheen namelijk ook onbewust. Mensen die intresse tonen en vragen waarom hij het op heeft, daar heb ik ook geen moeite mee. Maar mensen die ongevraagd even op de helm tikken om te voelen hoe hard de helm is en dan ook nog zeggen dat zit te zielig is..... Daar heb ik wel moeite mee. Ben trots dat we dit besluit hebben genomen.
debroekies: Onze dochter (nu 5) had een spreidbroek en een redressiehelm. Leuk is anders. zonder zien ze er toch leuker uit maar je wilt toch het beste voor je kind. Met onze dochter had ik weleen dat mensen keken en dat je ze zag denken watt heeft dat kind maar onze zoon van 9 maanden heeft nu ook weer een helmpje en ik vind dat ik vooral leuke reacties krijg. Veel mensen zijn oprecht geïnteresseerd.en je moet maar denken aan het eindresultaat. Liever een paar maanden een helm dan heel het leven een plat of scheef hoofd.
judith: Onze dochter heeft haar helmpje nu vier maanden op en inderdaad, de mensen kijken wel, maar daar wen je zelf heel snel aan. Gewoon vriendelijk naar ze lachen en het staren wordt al minder! Ook ik merk dat steeds meer mensen - of hun kinderen ;-) - gewoon vragen waarom ze een helmpje op heeft. En als je het dan uitlegt vindt iedereen het super \'wat er toch allemaal mogelijk is tegenwoordig\'. En de mensen die alleen maar staren, ach die weten gewoon niet beter; jij hebt het beste met je kind voor, dus gewoon trots doorlopen dan :-)
mama_j: bereid je er maar vast op voor! ik haat het als iedereen kijkt en dan stoten ze ook nog eens andere aan terwijl ze zien dat ik naar hun kijk.. ik kijk gewoon terug naar de mensen en probeer zijn helmpje niet te verbergen door bijvoorbeeld een muts. nee ik ben er trots op en zal aan iedereen laten zien dat ik het allerbeste wil voor mijn kindje! anders vraagt hij later: maar mama waarom heb ik een scheef hoofd? moet dan mijn antwoord zijn: sorry lieverd maar mama wou niet voorschut lopen.. nee liever \"voorschut\" dan dat ik dat moet zeggen!
gewoonsandra.nl: onze dochter had een \"zeer ernstige afplatting\" de meting in het ziekenhuis van vught was 114,7 na de tweede meting 6 weken later zagen we al zoveel verschil het was toen 111.5. De kleine meid heeft nergens last van en als het helmpje is afgeweest en het helmpje moet weer op gaat ze er zelfs voor zitten. Ze is nu in de fase dat ze proeert te gaan zitten en dan kukkelt ze soms wel eens om, dat voelt ze niet door dr helmpje. Ik zie een super blij en tevreden baby dus die helm is geen belemering voor haar. Als mensen willen weten waarom ze dat helmpje heeft moeten ze het maar vragen en anders jammer.... nog 3 maanden dan mag hij voorgoed af... precies een week voor dr eerste verjaardag... Deze dag daar kijk ik naar uit want was mis ik een aai over dr bolletje of er een kusje op geven maar het is voor het goede doel
emily2009: Danielle: wij zagen ook op tegen de reacties en kregen dus ook precies te horen van mirthew1 beschrijft. Jammer dan voor degenen die redressiehelmpjes niet nodig vinden. Als ouder wil ik alles doen om mijn kindje het beste te geven. Onze dochter heeft nu precies 1 week haar helmpje en wij zien haar ook liever zonder dan met, maar als het helpt waarom niet, ze weten er later zelf toch niets meer van. Ik heb hem nog niet in het openbaar op gedaan, omdat ze hem sinds vandaag pas een hele dag op heeft. De helm staat die kleintjes eigenlijk best schattig en ik krijg veel positieve reacties! Ik zie steeds meer kindertjes met helm in het openbaar, dus denk niet dat men er straks raar van opkijkt. Als men straks aan mij vraagt waarom mijn dochter een helmpje draagt, zal ik het ze uitleggen, niets raars aan :-)
mirthew1: Onze dochter krijgt ws ook een helmpje. Wat ik heel vaak hoor is: Is dat nu nodig, vroeger was dat niet zo. Modeverschijnsel. Moet ik even slikken als ik kijk hoe mooi rond kopppie Mirthe had toen ze geboren werd en dan denk ik het is onze keus en voel ik me sterk met de gedachte: als mirthe later vraagt mam wat heb je er aan gedaan kan ik met trots zeggen ALLES! Dus Danielle je bent niet de enige
danielle: Danielle Vos Volgende week krijgt onze dochter van 1/2 jaar oud hasar helmpje, ik zie erg op voor de reactie\'s, zijn er meer ouders of ben ik dit alleen??
isabelle bergman: Ik merk dat de mensen steeds meer durven te vragen, wat trouwens ook erg fijn is. Laatst liepen wij in een winkel en i.p.v. te staren naar ons dochtertje met de helm vroeg deze meneer gewoon waar ze het helmpje voor was. Dit vind ik veel fijner dan dat mensen er alleen maar naar kijken.
plaats bericht