Forum

U kunt pas reageren wanneer u ingelogd bent.

met of zonder riempje
Hallo allemaal, Mijn zoontje is nu 4.5 maand en krijgt ook een redressiehelmpje dit omdat hij een plat achterhoofdje heeft. Wat ik me nu afvraag is waarom de ene helm wel een riempje heeft en de ander niet of juist boven of aan de zijkanten? Het lijkt me erg onhandig als hij er een krijgt met een riempje onder zijn kin dit omdat hij erg veel kwijt en regelmatig spuugt en ook slordig drinkt. ?
eveline: Hallo. Mijn zoon van bijna 6mnd krijgt ook een helmpje. Hij heeft een afplatting van 112%. Ik heb 2 afspraken gemaakt. 1 bij ProReva Zwolle waar ze geen kinbandje hebben en 1 bij Livit Groningen waar ze wel een kinband gebruiken. Ik ben benieuwd naar de pasvorm verschillen. Zou het ook uitmaken of je kindje heel druk is? Die van mij namelijk wel?
stijnredressiehelmpje: hier superblij met helmpje zonder riempje! Is van de RRT en is helmpje is veel compacten en oogt minder groot en dik dan die met riempje en foam o.i.d. wat van binnen zit... ben er heel erg blij mee!
saskia: Oook heeft mijn dochter een helmpje zondre bandje. Ze heeft aan de zijkant klittenband zitten en dat blijft super zitten.
judith: Onze dochter heeft ook een helm met riempje. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ie zonder riempje goed blijft zitten, maar dat zal wel een andere vorm helm zijn dan? Ze heeft de helm nu vier maanden op; in het begin een paar dagen een rood kinnetje gehad, maar toen we er een stukje zeem op plakten was dat snel verdwenen. Na twee weken liet de lijm van de zeem los en hebben we het eraf gelaten en daarna nooit meer problemen gehad.
twix: Tip voor irritaties bij het riempje door het kwijlen. Maak een \"hoesje\" voor over het riempje heen van bijvoorbeeld een in repen geknipt gastendoekje. Neemt de vocht op en geeft geen irritaties. Een simpel naaikarweitje, maar effectief!
mama_j: Tygo had wel een riempje, die was voor onder zijn kin. als hij na 10 dagen zijn helm er niet zelf af zou halen mocht ik het riempje eraf knippen. dat heb ik gedaan en hij vind het allemaal wel best!
finnbink: Ons zoontje had een helm zonder riempje, maar wel achter een soort bandje. Zodat de helm achter niet omhoog schoof. En echt heel snel verbetering!
emily2009: Wij zijn in Rotterdam geweest en Emily heeft inderdaad een helm met riempje. Ze spuugt en kwijlt ook veel, maar ik maak de helm elke dag even schoon met een vochtige doek met een beetje dreft erop. Goed droogdeppen en tot nu toe (na 1 week) nog geen irritaties. Hopen dat dat zo blijft. Ik vind zelf dat hij met riem beter op zijn plaats blijft zitten. Emily is nogal handig om het helmpje zelf van haar hoofd te friemelen als ik het riempje niet vastdoe of te los heb zitten.
miranda: Mijn zoontje heeft er een met riempje gehad. Ook hij kwijlde veel, daarom hebben we er gelijk een natuurzeem omheen gedaan. Dit hielp heel goed. Verder had hij weinig last van het riempje en hielp het wel goed om de helm goed op z\'n plek te houden.
shalinee: mijn dochter heeft sinds gisteren een helmpje gekregen na hoeveel weken is er al verbetering te zien?
ruud: Deze vraag hadden we ook, voordat onze dochter Alycia de helm kreeg. Waarom de ene helm wel en de andere geen riempje heeft , heeft alleen maar te maken met de plaats waar je naartoe gaat. Livit in Den Bosch maakt helmpjes zonder riempje , als je ergens anders terecht komt kun je dit vooraf vragen. Volgens mij maken ze in Rotterdam wel een riempje eraan. (Onze ervaring is dat het model zonder riempje prima werkt!!) Groeten Ruud Caris
plaats bericht