Forum

U kunt pas reageren wanneer u ingelogd bent.

slapen met helm
Mijn zoontje heeft nu sinds een week de helm maar het opbouwen gaat niet echt goed. Tussen de slaapjes door heeft hij hem op maar zodra hij hem met slapen op heeft, heeft hij het bloed heet. Of hij valt wel in slaap maar wordt een kwartier later krijsend wakker of hij valt er gewoon niet mee in slaap terwijl hij wel heel moe is. Ik heb expres geen deken over hem heen, alleen een lakentje. Ik moet er wel bij vermelden dat hij ook een gipsbroek aan heeft dus hij wordt dubbel gepest. Heeft er iemand tips met slapen, is het een kwestie van door proberen. Hebben andere kindjes ook zo'n moeite om in slaap te komen met de helm?
mamathomas: Mijn zoontje heeft zijn helm nu 3 maanden en slaapt er overdag wel mee maar snachts absoluut niet! we hebben het hierover gehad bij Livit en nu maar afgesproken dat we er uit halen wat eruit te halen valt. Nachtrust is tenslotte erg belangrijk. het vormen van het hoofdje gaat helaas wel een stuk trager. maar ja. het zij zo.
pien: Dank voor je reactie. Hij heeft hem ook al constant wakker op en dat gaat het ook best goed. Tenzij de temperatuur buiten erg warm is... We zijn nu al anderhalve week aan het opbouwen en soms lukt het wel met een slaapje erbij en soms dus niet. Maar ja, we moeten maar geduld hebben. Bij de kliniek zei ze ook wel dat we er gerust 2 a 3 weken over konden doen omdat hij ook al een gipsbroek heeft.
linda77: Mijn dochter heeft de eerste week ook erg gezweet, maar dat is daarna veel minder geworden. We hebben ook heel rustig opgebouwd, de eerste 3 dagen niet langer dan 4 uur achter elkaar. Om haar de kans te geven om te wennen. De eerste nacht met helm sliep ze erg onrustig en heb ik rond 5 uur toch maar de helm afgedaan. De volgende nacht ging wel goed. Uiteindelijk zaten we na een week op de gewenste 23 uur per dag. Ze heeft die eerste week ook erg veel haar speentje ingehad, toch een teken dat ze zich niet helemaal op haar gemak voelde. We hebben ook even moeten zoeken naar hoeveel kleding ze nou aan moet. Om te compenseren voor het hoofdje, zorgen we ervoor dat ze overdag altijd wat bloot heeft (armpjes en/of beentjes) en \'s nachts ligt ze in een heel dun slaapzakje. Dus ik zou hem niet te warm kleden, en gewoon blijven proberen met opbouwen. Als hij veel zweet, kun je af en toe een slokje water bijgeven. Misschien moet hij er eerst aan wennen om de helm wakker op te hebben en volgt het slapen daarna pas. Ieder zijn eigen tempo, maar het went heus wel. Succes..
plaats bericht